Marisas Städ & Hemservice

Kontakta oss

Ring Marisa på
076 - 949 77 26
eller mejla
info@marisasstad.se

Vanliga frågor

Vad ska jag förbereda inför en hemstädning?

Ni ska förbereda städmaterial:

  • Dammsugare
  • Hink
  • Mopp
  • Trasor
  • Rengöringsmedel
  • Stålull och rengöringsmedel för ugn
  • Ta ner gardiner och flytta blomkrukor vid fönsterputsning

Vad ska jag förbereda för flyttstädning?

  • Avfrosta frysen
  • Öppna golvbrunn i badrummet om det behövs något verktyg till det
  • Lämna gärna en stege framme om du har möjlighet

Vad tar vi extra betalt för?

  • Balkong, vinds/källarförråd/garage.

Mer om skattereduktion för hushållsnära tjänster

  • Skattereduktionen är 50 % av arbetskostnaden (inkl. moms), med högst 50 000 kronor per år. Tjänsten måste utföras av ett företag med giltig F-skattesedel. 
  • Vi fakturerar halva beloppet och vi kontaktar skattemyndigheten för att redovisa resterande belopp (Personnummer behövs till den person vilken fakturan avser)

Jag har fått en offert, tillkommer någon annan kostnad?

  • Nej, ingenting, förutom en fakturaavgift på 30 kronor

Vad ska jag göra om jag inte kan vara hemma när ni kommer?

  • Ni kan lämna nyckeln till en granne, gömma nyckeln, be någon att komma istället för er, eller att ni skickar nyckeln per post.

Jag vill avboka/ändra tid. Hur gör jag?

  • Man ska avboka minst 2 dagar innan (annars debiterar vi 25% av det avtalande priset )

Om jag inte kan komma och besiktiga direkt efteråt?

  • Om kunden av olika skäl inte kan göra en besiktning så är jobbet automatiskt godkänt. Men vi försöker anpassa oss efter önskemål angående tider. Om ni INTE har denna möjlighet och klagomål uppstår, så ring oss ALLTID för att vi ska kunna åtgärda eventuella brister så fort som möjligt. Vårt mål är att du som kund ska bli riktigt nöjd varje gång!

Skicka en intresseanmälan

Skicka dina kontaktuppgifter och en kort beskrivning av vilka tjänster du är intresserad av så kontaktar vi dig med ett prisförslag.